» Uutiset » Haaste laadukkaampien kesätyöpaikkojen puolesta

Haaste laadukkaampien kesätyöpaikkojen puolesta

Sivistystyönantajat haastaa nyt kaikki jäsenensä tarjoamaan nuorille vastuullisia kesätöitä ja kehittämään omia kesätyöprosessejaan. Jopa 82 prosenttia Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanjan kyselyyn vastanneista nuorista kertoi kesätyön lisänneen kiinnostusta työelämää kohtaan. 85 prosenttia voisi suositella työnantajaansa myös kavereilleen. Yhdessä toimimalla autamme nuoria saamaan hyvän kuvan opetusalan työtehtävistä!

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

Kampanjan osallistumismaksu 10-250 hengen organisaatioille 200 € + alv ja yli 200 hengen organisaatioille 400 € + alv . Summa on pieni, mutta kannattava investointi vetovoimaiseen työnantajakuvaan, vastuullisuuteen ja nuorten hyviin työkokemuksiin.

Osallistujat saavat oikeuden käyttää Vastuullinen kesäduuni 2017 -logoa ja kampanjamateriaalia viestinnässään sekä Vastuullinen kesäduuni 2017 -diplomin. Lisäksi työnantajat saavat kiitellyn esimiehen toimintaoppaan koko organisaation sitouttamiseksi hyviin kesätyökäytäntöihin, näkyvyyden kampanjasivustolla sekä mahdollisuuden osallistua Vastuullisin kesäduuni -kilpailuun, koulutuksiin ja koulukiertueelle.

Osallistumismaksuun sisältyy myös mahdollisuus ilmoittaa kesätyöpaikoista Oikotiellä ja kampanjasivustolla ilman erillistä maksua.

Ilmoittaudu mukaan kampanjaan osoitteessa http://www.kesaduuni.org/

tai pyydä lisätietoja:

Päivi Salminen-Kultanen
Vastuullinen Kesäduuni, Projektijohtaja
paivi@t-media.fi
m. 040 727 9717

Seitsemänteen toimintavuoteen startanneen Vastuullinen kesäduuni -kampanjan tavoitteena on tarjota nuorille yli 50 000 vastuullista kesätyöpaikkaa kesällä 2017. Vastuullinen kesäduuni on Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median luotsaama kampanja, jonka pääyhteistyökumppaneina ovat Sonera, Nokia, Destia, S-ryhmä, Opteam, Varma ja Oikotie Työpaikat.

Kampanja tarjoaa yrityksille positiivisen tavan näkyä vetovoimaisina työnantajina ja kehittää omia kesätyöprosessejaan. Uudistunut kampanjasivusto, Helsingin Sanomien tarjoama mediatila, sosiaalinen media ja yhteistyössä Kun koulu loppuu -kampanjan kanssa toteutettava TATin koulukiertue varmistavat, että kampanja näkyy, kuuluu ja puhuttaa koko vuoden ajan.

Kampanjan hyödyt
● Vastuullisesti hoidettu kesätyöprosessi parantaa nuorten käsityksiä työelämästä ja vahvistaa työnantajakuvaa

● Mukana olevat organisaatiot pääsevät kertomaan itsestään vastuullisena ja kiinnostavana työnantajana. Kampanja tarjoaa myös näkyvyyden nuorten suuntaan verkossa: kampanjasivut, some-kanavat, kampanjamateriaalit.

● Kampanja pureutuu kesätyöprosessin eri teemoihin (hakuvaihe, perehdytys, työn mielekkyys) ja nostaa esiin kampanjassa mukana olevien työnantajien parhaita kesätyökäytäntöjä.

● Mukana olevat organisaatiot pääsevät kehittämään kesätyöprosessejaan yhdessä muiden työnantajien kanssa (Vastuullisen kesätyön toimintaopas, koulutukset esimiehille) ja Parhaimmat kesätyökäytännöt -seminaarit.

● Kampanjamateriaali on käytettävissänne oman henkilöstön sitouttamiseksi ja hyvän kesätyökokemuksen tarjoamiseksi nuorille.

● Kampanja huipentuu kilpailuun vuoden vastuullisimman kesätyönantajan tittelistä.

● Kesätyöpaikkailmoitukset ilman erillistä maksua Oikotielle ja kampanjasivustolle.

www.kesaduuni.org

Jaa

Seuraa