» Tiedotteet » Yksityisen opetusalan ja ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten palkantarkistuksista 2023 on saavutettu neuvottelutulos

Neuvotteluosapuolet Sivista, OAJ, JHL ja Jyty ovat 28.4.2023 saavuttaneet neuvottelutulokset yksityisen opetusalan ja ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten työehtosopimusten palkantarkistuksista ajalle 9.8.2022-31.3.2024. Neuvottelutulokset käsitellään seuraavaksi liittojen hallinnoissa ja niiden päätöksistä saadaan tieto 10.5.2023 klo 9 mennessä.

Mikäli neuvottelutulokset hyväksytään liittojen hallinnoissa, tiedotetaan ratkaisujen sisällöistä 10.5.2023.

Yksityisen opetusalan työehtosopimuksen piiriin kuuluvat ammattikorkeakoulut, ammatilliset oppilaitokset, yleissivistävät ja vapaan sivistystyön oppilaitokset, urheiluopistot sekä taiteen perusopetus. Yksityisen opetusalan työehtosopimuksen piirissä työskentelee yhteensä noin 24 000 työntekijää. Ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten työehtosopimuksen piirissä noin 1 300 työntekijää.

johtava työmarkkina-asiantuntija Tari Aho