» Tiedotteet » Sivistystyönantajien työmarkkinajohtajaksi Hanne Salonen

Sivistystyönantajien työmarkkinajohtajaksi Hanne Salonen

OTK, VT Hanne Salonen on nimitetty Sivistan työmarkkinajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään lokakuussa. Hanne Salonen siirtyy Sivistaan Palvelualojen työnantajat Palta ry:n neuvottelujohtajan tehtävästä. Hanne Salosella on erittäin laaja, noin kahdenkymmenen vuoden kokemus suomalaisesta työmarkkinakentästä.

Hanne Salonen. Kuva: Palta ry

– Työelämän ja työmarkkinoiden murros koskettavat myös Sivistan edustamaa toimialaa. Näen murroksen ennen kaikkea mahdollisuutena, joka meidän tulee hyödyntää myös sivistys-, opetus- ja tutkimusalalla. Hannen laaja kokemus työmarkkinatoiminnasta ja vahvat näytöt neuvottelutoiminnasta ovat juuri sitä mitä tarvitsemme tulevaisuudessa. Olemme hyvin tyytyväisiä saadessamme Hannen joukkoomme, toteaa Sivistan toimitusjohtaja Teemu Hassinen.

– Olen erittäin innostunut päästessäni työskentelemään Sivistaan. Mielestäni on tärkeää, että työmarkkinatoiminnalla voidaan luoda sivistys-, opetus- ja tutkimusalojen työnantajille parhaat mahdolliset edellytykset, jotta suomalaisen koulutuksen ja tutkimuksen asema yhteiskunnassamme vahvistuu ja kehittyy. Uskon, että lähestyvällä neuvottelukierroksella voidaan hyvällä yhteistyöllä saavuttaa onnistumisia tämän tavoitteen edistämiseksi, sanoo Hanne Salonen.

Hanne Salonen aloittaa työnsä Sivistassa 18.10.2021 mennessä. Hän raportoi toimitusjohtaja Teemu Hassiselle.

Teemu Hassinen p. 050 562 7004
Hanne Salonen p. 040 520 4877