» Tiedotteet » Neuvottelutulos syntynyt yksityiselle opetusalalle

Neuvottelutulos syntynyt yksityiselle opetusalalle

Yksityisen opetusalan ja ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten työehtosopimuksista on saavutettu 23.3.2020 neuvottelutulos. Osapuolten hallintojen tulee vielä hyväksyä neuvottelutulos.

– Tässä vaikeassa tilanteessa olemme yhdessä neuvotteluosapuolten kanssa onnistuneet toimimaan vastuullisesti. Viesti työrauhan säilyttämisestä on erittäin tärkeä jäsenistöllemme ja heidän henkilöstölleen koronaepidemiasta johtuvien haasteiden keskellä, sanoo Sivistan työmarkkinajohtaja Anne Somer.

Yksityisen opetusalan ja ammatillisten aikuiskoulutuskeskusten työehtosopimusten piirissä työskentelee yhteensä noin 23 000 työntekijää. Työehtosopimuksessa osapuolina ovat Sivistystyönantajat, Opetusalan ammattijärjestö OAJ, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL. Sopimusten piiriin kuuluvat ammattikorkeakoulut, ammatilliset, yleissivistävät ja vapaan sivistystyön oppilaitokset, urheiluopistot, taiteen perusopetus sekä ammatilliset aikuiskoulutuskeskukset.

Lisätietoja;
Anne Somer p. 050 3452 134