» Uutishuone » Tiedotteet » Kansallisgallerialle ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:lle uudet työehtosopimukset

Kansallisgallerian työehtosopimuksesta ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n työehtosopimuksista saavutettiin 27.3.2020 neuvottelutulokset.

Kansallisgallerian työehtosopimuksen sopijajärjestöt ovat vahvistaneet neuvottelutuloksen 2.4.2020. Työehtosopimus on voimassa 1.4.2020-31.3.2022.

Kansallisgallerian palkankorotukset muodostuvat kahdesta 1,2 %:n (1.8.2020 ja 1.6.2021) yleiskorotuksesta sekä yhdestä 0,8 %:n (1.9.2021) paikallisesta erästä. Kiky-tunnit poistuvat 1.9.2020 alkaen ja työaikoihin sovittiin joustoja, sekä säästövapaaoikeus ja lomautusilmoitusaika palautettiin nykyisen lainsäädännön tasolle. Lisäksi sovittiin koronatilanteeseen liittyvistä poikkeusmääräyksistä, kuten määräaikaisesta lomautusilmoitusajasta.

Työehtosopimuksessa osapuolina ovat Sivistystyönantajat, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO, Ammattiliitto PRO sekä Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL.

Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n työehtosopimuksen sopijajärjestöt ovat vahvistaneet neuvottelutuloksen 2.4.2020. Työehtosopimus on voimassa 1.4.2020-31.3.2022.

Helsingin yliopiston kiinteistöpalvelut Oy:n palkankorotukset muodostuvat kahdesta 1,1 %:n (1.8.2020 ja 1.6.2021) yleiskorotuksesta ja kahdesta 0,5 %:n (1.12.2020 ja 1.12.2021) paikallisesta erästä. Kiky-tunnit poistuivat 1.4.2020 lukien ja työaikoihin saatiin sovittua joustoja, jotka mahdollistavat työn järjestämisen yhtiön toimialan kannalta järkevämmällä tavalla ja turvaavat yhtiön toimintaedellytyksiä pitkällä aikavälillä.

Työehtosopimuksessa osapuolina ovat Sivistystyönantajat, Ammattiliitto PRO sekä Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL.

Työmarkkinalakimies Anna Hakola, Sivistystyönantajat, p. 050 476 0065
Työmarkkinalakimies Jussi Raatikainen, Sivistystyönantajat, p. 050 567 6720