» Lausunnot » Sivista lausui varhaiskasvatuksen yksityisen palveluntuottajan lupa- ja ilmoitusmenettelyn liitteistä

Sivista lausui opetus- ja kulttuuriministeriölle asetuksesta varhaiskasvatuksen yksityisen palveluntuottajan lupa- ja ilmoitusmenettelyn liitteistä. Sivista katsoo, että lupa- ja ilmoitusmenettelyssä hyödynnettävät liitteet ovat sinänsä pääosin asianmukaisia. Sivista toteaa, että lupaprosessia tulisi kehittää erityisesti hakemuksen liitteiden osalta siten, että viranomaiset voisivat vaihtaa tietoja keskenään. Sivista katsoo, että tällaiset toimet lupaprosessin sujuvoittamiseksi ovat tarpeellisia, jotta yksityisten päiväkotien toiminnan käynnistymiseen ei tule viivästyksiä. Lisäksi yksityisen varhaiskasvatustoiminnan käynnistämisen houkuttelevuuden kannalta on olennaista, että toiminnan aloittamisen hallinnollista kuormitusta kevennetään.

Lue koko lausunto

Lisätietoja: asiantuntija Annakaisa Tikkinen, p. 040 356 6082