» Uutishuone » Lausunnot » Sivista lausui muulla kuin koulun opetuskielellä ja vieraskielisessä koulussa annettavassa opetuksessa käytettävän opetuskielen hallinnan osoittamisesta

Sivista lausui Opetushallitukselle määräysluonnoksesta muulla kuin koulun opetuskielellä ja vieraskielisessä koulussa annettavassa opetuksessa käytettävän opetuskielen hallinnan osoittamisesta. Sivista pitää hyvänä sitä, että määräysluonnoksessa ehdotetaan laajennettavan tapoja, joilla opetuskielen hallinnan voi osoittaa. Tämä on tärkeää henkilöstön saatavuuden kannalta kaksikielisen ja kielikylpyopetuksen kysynnän lisääntyessä. Sivista kannattaa lähtökohtaisesti kaikkia esitettyjä tapoja, mutta ehdottaa että suppeamman kaksikielisen opetuksen osalta opetuskielen hallinnan osoittamista ei edellytettäisi nykyisen määräyksen mukaisella tavalla.

Lue koko lausunto

Lisätietoja: elinkeinopoliittinen asiantuntija Annakaisa Tikkinen, p. 040 356 6082